ДИТЯЧИЙ АУТИЗМ: ІНКЛЮЗИВНЕ НАВЧАННЯ, ЯК ОДИН ІЗ ШЛЯХІВ АДАПТАЦІЇ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ПОТРЕБАМИ ДО ЖИТТЯ У СУСПІЛЬСТВІ

/Files/images/statt_foto/Безымянный.png

Під аутизмом розуміють виражену нетовариськість, прагнення уникнути контактів, жити у власному світі. Неконтактність, однак, може виявлятися в різних формах і з різних причин. Іноді вона є просто характерологічною рисою дитини, проте буває викликана й вадами зору або слуху, глибоким інтелектуальним недорозвитком і мовленнєвими труднощами, невротичними розладами або важким госпіталізмом (хронічним браком спілкування). Таке порушення може бути пов'язане і з синдромом раннього дитячого аутизму (РДА).

Батьків найчастіше турбують такі особливості поведінки дітей: уникання спілкування, обмеження контактів навіть із близькими людьми, нездатність гратися з дітьми, відсутність активного, живого інтересу до навколишнього світу, стереотипність у поведінці, страхи, агресія, само агресія. Можуть також відзначатися затримка мовленнєвого та інтелектуального розвитку, що посилюється з віком, труднощі в навчанні. Характерними є труднощі в набутті побутових та соціальних навичок.

Ранній дитячий аутизм — одне з найбільш загадкових порушень розвитку. Багато років тривають дослідження з виявлення центральної психічної дефіцитарності, що може стати першопричиною виникнення складної системи характерних психічних розладів. Першим виникло природнє припущення про зниження в дитини з аутизмом потреби в спілкуванні. Проте потім стало зрозуміло, що хоча таке зниження й може порушити розвиток емоційної сфери, збіднити форми комунікації і соціалізації, цим неможливо пояснити своєрідність поведінки таких дітей. Більше того, результати психологічних досліджень, сімейний досвід, спостереження професіоналів свідчать, що це припущення взагалі не відповідає дійсності. Людина, яка тісно контактує з аутичною дитиною, рідко сумнівається в тому, що остання не лише хоче бути разом із людьми, а й може глибоко прив'язуватися до них.

Визнання прав такої дитини, її інтересів, потреб, надання допомоги у процесі соціалізації та вибору професійної діяльності є дуже важливим на сучасному етапі розвитку освіти. Тому важливого значення набуває інклюзивне навчання, що передбачає спільне перебування дітей із порушеннями психофізичного розвитку з їх здоровими однолітками.

Дитячий аутизм

Наукова робота: дитячий аутизм

Кiлькiсть переглядiв: 0

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.